Thursday, November 19, 2009

Song for a stormy night





The rain beats hard at my window

雨,重重敲打着窗户

While you, so softly do sleep

而你,正安静地睡着

And you can't hear the cold wind blow

你听不到(窗外)狂风怒吼

You are sleeping so deep

你睡得如此香甜


Outside it's dark, the moon hiding

外面一片漆黑,月亮也躲了起来

By starlight only I see

我只能藉着星光看到

The host of the night-time go riding

夜的主宰者已经出动

But you are safe here with me

但是,你和我在一起可以安心


*So, while the world out there is sleeping

所以,当世界静谧

And everyone wrapped up so tight

所有人都裹着被子睡去时

Oh, I am a vigil here keeping

我象维吉尔(诗人)一样醒着

On this stormy night

在这样一个风雨交加的夜为你看守

I promised I always would love you

我答应过我会永远爱你

If skies would be grey or be blue

不管天空是晴是阴

I whisper this prayer now above you

我都会为你低声祈祷

That there will always be you*

祈祷我能时刻陪在你身边


Sometimes, we're just like the weather

有时,我们就像这天气一样

Changing by day after day

日复一日,变幻无常

As long as we'll be together

只要我们还在一起

Storms will pass away

无论狂风骤雨都将停息


I said I would guard and protect you

我说过我会在你身边保护你

Keep you free from all harm

让你远离一切伤害

And if life should ever reject you

即便生活拒绝了你

That love would weather each storm

爱会让一切风雨变成彩虹


Soon, I know you'll be waking

我知道很快你就会醒来了

Ask did I sleep,did I write

你会问我有没有睡觉,有没有写作

And I'll just say I was making

而我会说我正在写啊

A song for a stormy night

写一首歌,送给这个暴风雨的夜

3 comments: